Fågelkurs!

Nu var det dags för fågelkurs för Reggae och pappa och mig.
När vi kom dit så fanns det två andra papegojor där. Reggae (Dvärgara), Sigge ( kakadua) och Pippin ( grå jako).
Bilderna nedan är inte Sigge och Pippin, ville bara visa hur arterna ser ut.



På fågelkursen gick det ut på att man skulle lära känna sin fågel och veta hur dom beter sig. Jag kan tycka att kursen var mycket bra och lärningsrik. Man var där en gång i veckan i fem veckor.

Jag tänker rekomendera denna kurs till ALLA som har papegojor. Man lärde sig mer än vad man tror, jag trodde jag kunde allt innan jag kom dit men det visade sig att jag inte visste allt. Det är trots allt viktigt att kunna lära känna och veta hur sin papegoja beter sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0