Selet på!



Det här kanske ser jätte lätt ut att ha på ett sele på en papegoja men nu ska jag berätta.
I början när jag hade köpt Reggae så hade jag funderat på att köpa ett sele. Jag var i några djurbutiker och kollade efter ett bra och ganska litet eftersom han inte är så stor.
Jag var nere i Ica Viksjös djuraffär där jag hittade ett som såg ut att vara bra.
Sen frågade jag hon som jobbade i butiken om det är svårt att ha på sele på papegojor.
Hon hade själv en egen papegoja och hon hade testat med det gick inge bra sa hon. Då vart jag lite tveksam men det är klart man ska testa nu när han är lite så får man träna honom till att ha på sig selet.
Vi i familjen tränade honom ganska ofta men i början var man tvungna att vara två stycken för att få på det. Han skrek och tjöt som om han skulle dö. Men nu efter 4-5 månader så är han jätte duktig och han lyfter på vingarna och hjälper till.
Han är underbar HELT UNDERBAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0